مردم با افزایش شدید قیمت مجوز مواجه خواهند شد زیرا هزینه زندگی بر تمام بخش های زندگی تأثیر می گذارد.
سیاست وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش این است که در سال 2024 پس از توقف دو ساله، هزینه مجوز یک بار دیگر افزایش یابد.
بر اساس گزارش های دیلی تلگراف، دفتر مسئولیت بودجه (OBR) پیش بینی کرده است که رقم تورم مورد استفاده 8.2 درصد باشد.
(Canva) مجوز تلویزیون ممکن است سال آینده 13 پوند افزایش یابد (تصویر: Canva)
با افزایش هزینه تلویزیون از 159 پوند به 172 پوند، این افزایش 13 پوندی خواهد بود که بزرگترین افزایش در دو دهه اخیر است.
OBR همچنین پیشبینی میکند که این امر درآمد هزینه مجوز بیبیسی را از 3.7 میلیارد پوند در سال 2023 به 4 میلیارد پوند در سال آینده افزایش میدهد.
این اولین باری است که این شرکت به این رقم رسیده است.
خوانده شده ترین:
نادین دپوریس، وزیر فرهنگ سابق، به این اقدام حمله کرد و گفت: “من طرفدار تعلیق آن هستم تا زمانی که بررسی کامل نحوه تامین مالی بیبیسی تکمیل شود و جایگزینها بررسی شود.”
این نماینده مجلس هزینه مجوز را در زمانی که رئیس بخش نظارت بر فرهنگ بریتانیا بود، مسدود کرد.
این در حالی است که بیبیسی با جنجالهایی در رابطه با آزادی بیان از سوی مشارکتکنندگانی مانند مجری مسابقه روز، گری لاینکر، دست و پنجه نرم میکند.
همچنین پس از اینکه مشخص شد ریچارد شارپ، رئیس بیبیسی، وام قابلتوجهی را برای بوریس جانسون، نخستوزیر سابق، تضمین کرده است، مسائلی درباره بیطرفی مطرح شده است.
سخنگوی بیبیسی درباره افزایش قیمتها گفت: «دولت در ژانویه 2022 با تسویه حساب شش ساله هزینه مجوز موافقت کرد که هزینه مجوز را به مدت دو سال متوقف کرد، با افزایشی مطابق با تورم از سال 2024.
بیبیسی نمیتواند درباره نرخ تورم و تأثیر آن بر هزینه مجوز در سالهای آینده حدس بزند.
“در نهایت این وظیفه دولت است که هر سال هزینه مجوز را تعیین و تایید کند. بی بی سی به تمرکز خود بر آنچه بهترین انجام می دهد ادامه خواهد داد: تلاش برای ارائه محتوا و ارزش جهانی برای همه مخاطبان.”
سخنگوی دپارتمان دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش افزود: “ما با بی بی سی توافق کردیم که هزینه مجوز تا سال 2024 در 159 پوند باقی بماند تا از پرداخت کنندگان هزینه مجوز در برابر فشارهای تورمی فعلی محافظت شود و پس از آن افزایش یابد. تورم تا پایان سال 2027. سطح دقیق تورم هنوز تایید نشده است.
مدل تأمین مالی بیبیسی به دلیل تغییر در نحوه مصرف رسانهها با چالشهای بزرگی مواجه است، به همین دلیل است که ما با آن کار میکنیم تا راههایی را برای اطمینان از پایداری آن در بلندمدت بررسی کنیم.»