ترودو درباره گزارش NSICOP در مورد دخالت خارجی “نگرانی” دارد


گلوبال نیوز داستان را دارد.

در مهمترین اخبار امشب: نخست وزیر جاستین ترودو همچنان درگیر سوالاتی در مورد ادعای دخالت خارجی توسط کشورهایی مانند چین و هند است. این سوالات در پی انتشار گزارشی اهانت آمیز است که نشان می دهد برخی از نمایندگان مجلس با کشورهای خارجی سروکار دارند. همانطور که مکنزی گری گزارش داد، ترودو گفت که درباره این گزارش “نگرانی هایی” دارد، اما جزئیات خاصی را داوطلبانه ارائه نکرد.

در کلگری، با بدتر شدن بحران آب جاری، شهر وضعیت اضطراری محلی اعلام کرد. 10 روز از زمانی که شهر گزارشی را به عنوان شکستگی فاجعه بار اصلی آب گزارش کرده می گذرد. اکنون، علائمی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است هفته ها طول بکشد تا اوضاع به حالت عادی بازگردد. آدام مک ویکار جدیدترین اطلاعات اضطراری در حال انجام را دارد.

کیت میدلتون در سراسر حوضچه در لندن، انگلستان، اولین حضور عمومی خود را در نزدیک به سه ماه در روز شنبه اعلام کرد. میدلتون به مبارزه با تشخیص سرطان خود دور از چشم عموم ادامه می دهد، اما او در جشن تولد شاه چارلز جبهه متحدی را با خانواده خود نشان داد. همانطور که ونسا رایت اشاره کرد، او حتی در مواجهه با مشکلات سلامتی خود توانسته است توجهات را بدزدد.

بازماندگان تجاوز جنسی در ارتش می گویند راه درازی در پیش است تا ارتش کانادا به مکانی امن برای خدمت زنان تبدیل شود. کمیسیون امور کهنه سربازان اتاوا روز چهارشنبه گزارشی تند از نحوه رفتار نیروهای مسلح و کهنه سربازان کانادا با زنان منتشر کرد. هایدی پتراسک با زنانی که شغل نظامی آنها به دلیل تجاوز جنسی از بین رفته است، درباره مسئولیتی که آنها می گویند گم شده است صحبت می کند.

در نهایت، زمانی که ادمونتون اویلرز در بازی چهارم فینال جام استنلی به مصاف فلوریدا پانترز می‌رود، این کار را انجام می‌دهد یا می‌میرد. نفتی ها با شانس تقریبا غیرممکنی برای قهرمانی در جام حذفی روبرو هستند و اگر نتوانند بازی شنبه را در خانه ببرند، همه چیز تمام خواهد شد. جف سمپل در مورد احساسات طرفداران صحبت می کند.

کمیته موسوم به امنیت ملی و اطلاعات پارلمانی (NSICOP؛ فرانسوی: Comité des parlementaires sur la sécurité nationale et le renseignement; CPSNR) نهادی متشکل از اعضای مجلس عوام و سنا است که فعالیت های دولت را بررسی می کند. امنیت ملی و سازمان های اطلاعاتی کانادا کمیته همچنین بررسی های استراتژیک و سیستماتیک چارچوب های قانونی، مقرراتی، خط مشی، هزینه ها و اداری را که فعالیت های امنیت ملی تحت آن انجام می شود، انجام می دهد.

اعضای NSICOP که در سال 2017 تشکیل شد، پس از مشورت با رهبر حزب مخالف، از اعضای هر دو مجلس پارلمان به توصیه نخست وزیر منصوب می شوند. اعضا باید گواهی امنیتی فوق سری را دریافت کرده و حفظ کنند. NSICOP نه یک کمیته دائمی است و نه یک کمیته ویژه پارلمان. در عوض، این نهادی از قوه مجریه است که توسط دفتر نخست وزیر نظارت می شود و اعضای آن از نمایندگان پارلمان تشکیل شده است، بر خلاف نهادهای مشابه در سایر کشورهای پنج چشم – مانند کمیته اطلاعات سنا و کمیته منتخب دائمی مجلس نمایندگان. در مورد اطلاعات در سال 2011. کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان در بریتانیا یا کمیته پارلمانی مشترک اطلاعات و امنیت در استرالیا.

دیدگاهتان را بنویسید