یک کارخانه شیمیایی انتاریو به دلیل انتشار بنزین برای همیشه تعطیل می شود


گلوبال نیوز داستان را دارد.

INEOS Styrolution می‌گوید پس از فشار شدید دولت‌های استانی و فدرال برای کاهش انتشار سموم، کارخانه تولیدی خود را در سارنیا، انتاریو برای همیشه می‌بندد. همانطور که کارولین جارویس گزارش می دهد، ساکنان منطقه امجئونانگ در همان نزدیکی قبلا گفته بودند که پس از شناسایی سطوح بالای بنزن شیمیایی عامل سرطان در هوا احساس بیماری می کنند.

دولت فدرال با درخواست‌های فزاینده‌ای برای افشای اسامی نمایندگانی که در گزارشی از سوی سازمان اطلاعاتی کانادا متهم به ارائه اطلاعات “آگاهانه” به یک کشور خارجی متهم شده‌اند، مواجه شده است. اما همانطور که دیوید آکین توضیح می دهد، الیزابت می، رهبر حزب سبز، با خواندن نسخه بدون سانسور گزارش، می گوید طوفان رسانه ای پیرامون این ادعاها اغراق آمیز بوده است.

در حالی که پیشنهاد افزایش مالیات بر عایدی سرمایه بر ثروتمندترین کانادایی ها به راحتی در مجلس عوام تصویب شد، محافظه کاران به این اقدام رای منفی دادند. مکنزی گری توضیح می دهد که چگونه پیر پویلیور، رهبر محافظه کار، رأی خود را منطقی کرد، چگونه لیبرال ها و NDP می توانند از او به عنوان مهمات سیاسی استفاده کنند و چگونه نظرسنجی ها از زمان معرفی بودجه فدرال 2024 تغییر کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت آمریکا را با هدف پایان دادن به خونریزی در غزه و آزادی گروگان‌های ربوده شده در 7 اکتبر تصویب کرد. اما همانطور که کریستال جومانسینگ گزارش داد، در حالی که این توافق در سطح بین المللی از حمایت گسترده برخوردار است، اسرائیل و حماس هنوز بر سر آن به توافق نرسیده اند.

علاوه بر این، غرب کانادا عزادار مرگ خرس گریزلی سفید نمادین و دو توله اش است که در یک تصادف جداگانه دو وسیله نقلیه در بزرگراه ترانس کانادا در نزدیکی دریاچه لوئیز، آلتا کشته شدند. هدر یورکز-وست در مورد اینکه چگونه حافظان محیط زیست خواستار اقدامات بهتر برای حفاظت از گونه های کمیاب هستند صحبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید