ضایعات را کاهش دهید – کار خود را قابل مشاهده کنید


ضایعات را کاهش دهید

تحلیلگر کسب و کار بودن یک نقش چندوجهی است زیرا شما روزانه وظایف زیادی را انجام می دهید. بنابراین، تعجبی ندارد که گاهی اوقات احساس می کنید نمی توانید جنگل را از درختان تشخیص دهید. وقتی با یک تحلیلگر تجاری در مورد یک پروژه پرمشغله صحبت می کنم، اغلب به من می گویند: “در پایان روز کاری، احساس می کنم هیچ کاری انجام نداده ام.” اگرچه ممکن است آن را احساس کنیم، اما وقتی به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم که ممکن است کار غیبی انجام داده باشید. کار نامرئی مفهومی است که در دنیای چابک به آن نگاه تحقیر آمیزی می شود، اما این چیزی است که همه ما در انجام آن اشتباه می کنیم. در این پست، نگاهی به موانع اصلی می اندازیم که می توانند روند کار شما را کاهش دهند و اینکه چرا کار بصری به شما در غلبه بر این موانع کمک می کند. با نمایان ساختن کار خود، می توانید زمان هدر دادن خود را در روز کاهش دهید و بتوانید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید.

توقف کنید

5 مانع وجود دارد که شما را از انجام کارتان باز می دارد:

1. کارهای زیادی در حال انجام است:

در این صورت باید در طول سفر تلاش زیادی کنید، بنابراین به جای اینکه یک کار را تمام کنید و کار دیگری را شروع کنید، مدام مشغول شروع کار جدید هستید. با این کار فرصتی نخواهید داشت که کارها را آنقدر که دوست دارید تمام کنید.

در محل کار، ما باید با دیگران کار کنیم و به آنها وابسته باشیم تا به ما در رسیدن به هدفمان کمک کنند. قابلیت اطمینان نباید غافلگیر کننده باشد، اما متوجه می شوم که وقتی به پایان پروژه می رسم، یک شگفتی ناخوشایند ظاهر می شود.

این کار معمولاً از سوی مدیران ارشد یا ذینفعان خارج از چارچوب است. وقتی به کار می‌رسم و لیست کامل کارهایی را که باید انجام دهم تهیه می‌کنم، ایمیلی دریافت می‌کنم که از من می‌خواهد کارهای فوری انجام دهم. این کار لیست کارهای من را از پنجره بیرون می اندازد.

4. اولویت های متناقض:

به‌عنوان تحلیل‌گران کسب‌وکار، ما همیشه در زندگی روزمره‌مان به اولویت‌های متناقض عادت کرده‌ایم، اما این بدان معنا نیست که بر روند کار ما تأثیری نخواهد داشت. مقابله با اولویت‌های متضاد به این معنی است که می‌توانید از مجموعه مهارت‌های خود در تعامل با ذینفعان استفاده کنید.

همه ما دوست داریم فکر کنیم از کاری که انجام می دهیم استفاده می شود. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که متوجه شوید نمایش اسلایدی که روی آن سخت کار کرده اید توسط مدیر شما استفاده نمی شود.

بنابراین، چرا کار را قابل مشاهده کنیم؟

شکی نیست که مردم به جای متن به تصاویر فکر می کنند. دلیل این امر این است که درک و هضم اطلاعات به صورت گرافیکی در مقایسه با مواردی مانند گزارش ها آسان تر است. همچنین مطالعاتی وجود دارد که ادعا می‌کنند مغز افراد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند اطلاعات بصری را به طور مؤثرتری نسبت به متن تشخیص دهد و تجزیه و تحلیل کند.

نکته مهم در مورد کار بصری این است که ضعف ها و شکاف های زندگی کاری روزانه را به شما نشان می دهد. تنها زمانی که بتوانید مشکلات را ببینید می توانید راه حل هایی برای غلبه بر آنها ابداع کنید. همچنین بهتر است به جای اینکه در صفحه گسترده یا نمایش اسلاید، مشکل خود را در مقابل خود ببینید.

یکی از دلایل اصلی که من دوست دارم به صورت بصری کار کنم این است که می توانم پیچیدگی ابزاری را که استفاده خواهم کرد تعیین کنم. وقتی به صورت بصری کار می کنید، هر چه ساده تر، بهتر، نمی خواهید مسائل را بیش از حد پیچیده کنید.

نمونه ها

پنل بصری

این یک نمونه عالی از کار تصویری است. اگر در زمینه فناوری کار می کنید، با Vision Grid فیلیپ کروختن مواجه شده اید. در این شبکه، می‌توانیم ببینیم که چیزها به چهار ربع تقسیم می‌شوند. مرئی دارای ارزش مثبت، مرئی دارای ارزش منفی، نامرئی دارای ارزش مثبت و نامرئی دارای ارزش منفی است. فیلیپ در وبلاگ خود توضیح می دهد که این شبکه برای پاسخ به این سوال طراحی شده است که “در واقع چه ارزشی دارد؟” هدف این شبکه این است که مهندسان فنی به صاحبان محصول خود نشان دهند که صرف زمان برای کار بر روی چیزهای دیده نشده به ارزش پروژه می افزاید.

من در تیم‌هایی کار کرده‌ام، جایی که از این شبکه استفاده کردیم و چیزهایی را به آن اضافه کردیم، در حالی که محصولی را توسعه دادیم. اگر در حال توسعه نرم افزار هستید، توصیه می کنم یک شبکه خالی ایجاد کنید و شروع به پر کردن آن کنید تا نشان دهید روی چه چیزی کار می کنید و چه ارزشی را به کاربر نهایی اضافه می کنید.

Domenica de Grandis گفت که شبکه به چهار عنصر لازم برای مفید ساختن یک ابزار بصری دست می یابد. ساختار، سودمندی، ارتباط و صحت. وقتی به صورت بصری کار می کنید، می خواهید آن را از نظر بصری جذاب کنید (هیچ کس یک تخته درهم و برهم را دوست ندارد)، دقیق، معنی دار و آسان برای هضم باشد.

Canboard

Kanboard یک ابزار عالی است که در سراسر جهان در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی یک برد کانبان این است که استفاده از آن آسان است و بنابراین درک آن آسان است. در این ابزار می توانید کارهایی را که باید انجام دهید به بک لاگ خود اضافه کنید. هنگامی که یک کار را شروع می کنید، می توانید آن را به ستون در حال انجام انتقال دهید. پس از اتمام کار، به ستون Done منتقل می شود. مهمترین چیزی که با این ابزار باید به خاطر بسپارید این است که تعداد کارهایی را که در حال انجام هستید محدود کنید، زیرا متخصصان تضعیف ادعا می کنند که در هر بار فقط باید یک وظیفه در آن ستون داشته باشید. من لزوماً این روش را توصیه نمی‌کنم، زیرا فکر می‌کنم شما می‌توانید کارهای کمتری «در حال انجام» داشته باشید.

در پست بعدی ما، ابزارهای بصری را پوشش خواهم داد که می توانید از آنها برای نشان دادن نقاط تنگنا در گردش کار خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید