لیسانس در دنیای حاکمیت داده


پیشرفت در فناوری و کاهش پهنای باند و هزینه‌های ذخیره‌سازی به این معنی است که سازمان‌ها در حال حاضر توانایی جمع‌آوری و ذخیره مقادیر زیادی از داده‌ها در مورد انواع فرآیندها، رفتارها و سیستم‌ها را دارند. با این حال، همانطور که دارایی های داده یک سازمان رشد می کند، این امر منجر به یک مشکل جالب شده است – سازمان ها شروع به درک این موضوع کرده اند که گرفتن این اطلاعات کافی نیست. ذخیره سازی اطلاعات بدون نیازهای تجاری واضح و الزامات تعریف شده صریح، یافتن معنی و کاهش سر و صدا و درهم و برهمی را دشوار می کند. ذخیره حجم عظیمی از داده ها بدون هدف معنی دار می تواند در ترازنامه و در اتاق هیئت مدیره در هنگام تصمیم گیری شفاف یک تعهد باشد. داده ها به خودی خود دارایی نیستند، اما دانستن نحوه استفاده از داده ها یک دارایی است. سازمان‌ها باید راهی بیابند تا به داده‌های خود ارزش قائل شوند تا بتوانند تصمیمات معناداری بگیرند و یاد بگیرند.

هرم DIKW به ما کمک می کند تا ببینیم چگونه از داده ها برای تصمیم گیری استفاده می کنیم و به کار می بریم. داده ها حقایق و ارقام خام هستند. داده های معنی دار اطلاعات هستند. اطلاعات با زمینه، دانش است. به کار بردن دانش در راه درست حکمت است

حاکمیت داده موثر مزایای بسیاری را برای یک سازمان فراهم می کند. می تواند کمک کند:

  • کاهش هزینه های مرتبط با مدیریت داده ها
  • اطمینان از صحت رویه های مربوط به فعالیت های نظارتی و انطباق
  • بهبود شفافیت و قابلیت ردیابی فعالیت های مرتبط با داده ها
  • بهترین شیوه ها را در مورد مدیریت دارایی داده ها در نظر بگیرید
  • استانداردسازی سیستم های داده، سیاست ها، رویه ها و استانداردها
  • مشکلات داده های گذشته و فعلی را حل کنید.
  • تسهیل نظارت و ردیابی کیفیت داده ها
  • این در نهایت ارزش داده های یک سازمان را افزایش می دهد و در نتیجه درآمد کلی را افزایش می دهد.

پاسخ تاکنون این بوده است که اطمینان حاصل شود که داده ها در مکان های خاص، در قالب های کنترل شده ذخیره می شوند و با هر گونه اطلاعات مناسب برای کمک به ارائه زمینه یا به طور خلاصه علامت گذاری می شوند. حاکمیت داده.

اولین قدم در این فرآیند این است که بدانید چه نوع اطلاعاتی به بهبود سازمان شما کمک می کند. برای انجام این کار، به جایگزین های قدیمی تر برای تجزیه و تحلیل کسب و کار روی می آوریم قابلیت ردیابی و جهت استراتژیکاگر سازمانی بداند که به کجا می رود، تصمیم گیری در مورد اینکه چه داده ها و اطلاعاتی ممکن است برای تصمیم گیری مفید باشد برایش بسیار آسان تر خواهد بود. وظیفه ما به عنوان تحلیلگر کسب و کار این است که به سازمان کمک کنیم بفهمد در حال حاضر چه کاری انجام می دهد و به چه سوالاتی نیاز دارد تا به طور مستمر بهبود یابد. ارائه زمینه به دریای اطلاعات به شما این امکان را می دهد که بدانید چه داده هایی ارزش عملی را در برابر نویز پس زمینه ارائه می دهند. همچنین به شما امکان انتخاب می دهد متحد شده است راهی برای تفسیر اطلاعات در بین مشاغل.

اکنون راهی برای جداسازی الماس از سنگ ها داریم. چگونه اطمینان حاصل کنیم که فرآیند برای نیازهای فعلی ما مناسب است؟ BA و Data Steward را وارد کنید. مدیر داده ها مباشر داده شخصی است که توسط یک شرکت منصوب می شود تا اطلاعات را تأیید کند و اطمینان حاصل کند که اطلاعات مربوط به نیازهای امروزی است. مباشر داده معمولاً شخصی است که برای مدت طولانی در شرکت بوده و وظیفه نامطلوبی دارد که هرج و مرج ایجاد شده توسط کاربران ورودی داده در بالادست را مرتب کند تا مدیریت بتواند گزارش دقیق و معناداری را ببیند. نقش یک تحلیلگر کسب و کار این است که با مدیران داده ها کار کند تا بفهمد چگونه اطلاعات را تمیز کند یا قوانین تجاری را اعمال کند. و دوباره، این یک فرصت عالی برای ما است تا به بلوغ کسب و کار کمک کنیم. با استفاده از ترکیبی از برچسب‌گذاری اطلاعات (فراداده)، نقشه‌برداری فرآیند و اتوماسیون قوانین کسب‌وکار، باید بتوانیم وظایف را به نقطه درست خود در زنجیره ارزش انتقال دهیم تا از کمترین میزان تلاش برای بیشترین بازده اطمینان حاصل کنیم.

تا الان داریم؛

  • مشخص کنید که برای تصمیم گیری به چه اطلاعاتی نیاز داریم.
  • نحوه تفسیر/کاربرد اطلاعات را استاندارد کنید.
  • ما اطمینان می دهیم که داده هایی که دریافت می کنیم مناسب و دقیق هستند

پس از اینجا کجا برویم؟ پاسخ کوتاه این است که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اطمینان از به روز بودن، به روز بودن و مناسب بودن اطلاعات یک کار مستمر است. باید قادر به تطبیق فرآیندها و سیستم ها با تغییر و بلوغ نیازهای سازمان باشد. همانطور که فرآیند جمع‌آوری و تفسیر داده‌ها سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود، زمان بیشتری برای شروع به پرسیدن سؤالات پیچیده‌تر و ایجاد خرد بیشتر خواهید داشت.

یکی از راه‌های ایجاد ظرفیت حاکمیت داده در یک سازمان، اتخاذ فرآیند GOVERN است:

سیاخذ تاییدیه مدیریت ارشد برای حاکمیت داده
الفسازماندهی کمیته ای برای ایجاد رویه ها، حقوق تصمیم گیری و پاسخگویی
پنجممفروضات و محدودیت ها را برای رفع موانع حاکمیت داده ها شناسایی کنید
هاطمینان حاصل کنید که اهداف و اهداف با منابع موجود سازگار است
آرگزارش عملکرد ابتکارات حاکمیت داده با اندازه گیری نتایج
nتلاش برای یافتن بهترین شیوه ها برای حمایت از بهبود مستمر

ما امیدواریم که این به شما بینشی نسبت به دنیای حاکمیت داده داده باشد. هیچ کمبودی در مواد خواندنی موجود نیست، اما پیشی گرفتن از استانداردهای صنعتی در DMBoK دشوار است. اگر سازمان شما مایل به پشتیبانی برای درک بیشتر این موضوع است، در BAPL ما داده ها را دوست داریم.

دیدگاهتان را بنویسید