رزومه برای یک تحلیلگر کسب و کار جوان – نکات و مشاوره برای سال 2024


مهارت های تجزیه و تحلیل تجاری قابل انتقال – تحقیق

گاهی ممکن است از شما خواسته شود تا حقیقت یاب را از طریق مصاحبه یا پرسشنامه انجام دهید تا حقایق یا نظراتی در مورد چگونگی بهبود وضعیت در نقش قبلی، یک باشگاه جوانان محلی یا یک رویداد خیریه جمع آوری کنید.

مهارت های تجزیه و تحلیل تجاری قابل انتقال – در نظر گرفتن دیدگاه ها

در نقش قبلی احتمالاً مجبور خواهید بود از گروهی از افراد (مثلاً سهامداران) از جمله نظرسنجی از نظرات مردم هنگام سازماندهی یک رویداد به دنبال اجماع باشید.

مهارت های تجزیه و تحلیل تجاری قابل انتقال – تجزیه و تحلیل نیازها

شاید مجبور شده باشید نیازهای یک رویداد خیریه را شناسایی کنید، یک فرآیند خاص را برای تعیین نحوه بهبود آن درک کنید، یا از شما خواسته شده باشد که یک نمودار جریان فرآیند ساده بنویسید.

مهارت های تجزیه و تحلیل تجاری قابل انتقال – استخراج و تجزیه و تحلیل نیازمندی ها

شاید باید الزامات یک رویداد را اولویت بندی کنید – مانند اینکه مکان برگزاری چقدر باید باشد؟ شرایط پذیرایی چیست؟ آیا باید الزامات مناقصه گران را در نظر بگیرید؟

اگرچه مثال‌های بالا ممکن است ساده به نظر برسند، اما وقتی در چارچوب تحلیل کسب‌وکار مشاهده می‌شوند. و در دسته‌های بالا، نمونه‌هایی از نحوه گنجاندن برخی از این مثال‌ها را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند در ارتباط تجربیات با رزومه تحلیل‌گر کسب‌وکار جوان/رزومه تحلیل‌گر کسب‌وکار کمک کند.

البته در پروژه های تحلیل کسب و کار بیشتر این وظایف در شرایط پیچیده تری انجام خواهد شد. برجسته کردن نقش‌هایی که تا به حال انجام داده‌اید، قبل از اینکه وارد یک نقش «صرفاً تجاری» شوید، به شما کمک می‌کند در نوشتن رزومه و در نهایت انجام یک مصاحبه، در جایگاه بهتری قرار بگیرید.

هرگونه درک از کسب و کار یا دامنه را برجسته کنید

یکی از جنبه های تجزیه و تحلیل کسب و کار داشتن درک درستی از تجارت یا صنعت است. در حالی که دانش عمیق به عنوان یک تحلیلگر تجاری مورد نیاز نیست. این نقش اغلب شامل کار با کارشناسان موضوع (SMEs) است. داشتن یک درک کلی از تجارت یا صنعت می تواند در برخی از صنایع مانند امور مالی به شما مزیتی بدهد. بنابراین، مناطقی را که دانش مفیدی در زمینه کسب و کار یا دامنه دارید، برجسته کنید.

هر درک فنی را برجسته کنید

اگر در نقشی مانند توسعه‌دهنده یا آزمایش‌کننده در توسعه نرم‌افزار شرکت داشته‌اید، احتمالاً ایده کلی از کاری که یک تحلیلگر کسب‌وکار انجام می‌دهد خواهید داشت، و بنابراین ممکن است در موقعیتی باشید که شکاف انتقال را با برجسته کردن این موارد پر کنید. تجربیاتی که داشته اید، به عنوان مثال، شاید به عنوان آزمایش کننده در بررسی الزامات یا معیارهای پذیرش شرکت کرده اید. که به تعیین اینکه آیا سناریوهای جایگزین برای یک بخش از عملکرد در نظر گرفته شده است کمک می کند.

به عنوان یک توسعه دهنده، احتمالاً اهمیت تعریف الزامات واضح را درک می کنید. بنابراین، در این شرایط، مهم است که یک تجربه تحلیلگر تجاری را در نظر بگیرید که ممکن است قبلاً داشته اید یا در معرض آن بوده اید. از فرصت‌ها برای پرسیدن سؤالات از تحلیل‌گر کسب‌وکار یا کمک به تولید یا بررسی برخی از مصنوعات استفاده کنید.

هر گونه تجربه در تجزیه و تحلیل کسب و کار را برجسته کنید

اگر تجربه ای در تحلیل کسب و کار دارید، شاید یک یا دو سال، بهتر است ابزارها و تکنیک ها را فهرست یا نام ببریددر یک برگه جدید باز می شود.در یک برگه جدید باز می شود. فهرست کردن ابزارها و تکنیک‌هایی که استفاده نکرده‌اید فایده‌ای ندارد، زیرا اکثر کارفرمایان می‌دانند که شما نمی‌توانید همه چیز را ظرف یک یا دو سال بیاموزید و زمان می‌برد.

حرکت به سمت نقش تحلیلگر کسب و کار از یک پس زمینه غیر IT

اگر پیشینه ای غیر از فناوری اطلاعات دارید، ممکن است وظایفی در نقش خود انجام دهید، مانند برگزاری جلسات، کار با ذینفعان، یا جستجوی شفافیت با پرسیدن سؤالات مناسب که می تواند به نقش تحلیلگر تجاری منتقل شود. این ممکن است شما را ملزم کند که در مورد این موضوع فکر کنید و به این فکر کنید که نقش فعلی شما چیست، تجربه ای که در طول حرفه خود به دست آورده اید، یا حتی تجربیات داوطلبانه ای که می توانید از آن به عنوان تخصص استفاده کنید.

از اصطلاحات تحلیل کسب و کار برای نشان دادن توانایی های خود استفاده کنید

وقتی صحبت از استخدام‌کنندگان به میان می‌آید، اگر از اصطلاحات مناسب (برای تجزیه و تحلیل کسب‌وکار) برای صحبت در مورد تجربیات خود استفاده کنید، احتمال بیشتری دارد که پاسخی از استخدام‌کنندگان دریافت کنید تا کسی که از اصطلاحات درست استفاده نمی‌کند. اما همیشه به یاد داشته باشید که اگر برای مصاحبه فراخوانده شوید، مواردی را که برای توضیح آنها احساس راحتی می کنید، شرح دهید یا فهرست کنید. همیشه بهترین کار این است که در مصاحبه ها صادق باشیم.

توسعه حرفه ای

برخی از مدیران استخدام به دنبال کاندیداهایی با ذهنیت رشد می‌گردند، یعنی افرادی که مایل به یادگیری هستند و این را در طول حرفه خود نشان داده‌اند، حتی اگر محدود به تعداد سال‌های کار باشد. این روزها، نشان دادن این مهم است تا به شما کمک کند خود را از سایر نامزدها متمایز کنید. به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار، نقش به طور مداوم در حال تغییر است و با معرفی روش های جدید کار، تعداد ابزارها و فناوری ها به طور مداوم در حال افزایش است.

به یاد داشته باشید که این پیشرفت حرفه ای می تواند ماهیت رسمی داشته باشد، مانند کسب مدرکدر یک برگه جدید باز می شود.در یک برگه جدید باز می شود.اما فقط با خواندن کتاب می توان به آن دست یافتدر یک برگه جدید باز می شود.در یک برگه جدید باز می شود.به پادکست ها گوش دهیددر یک برگه جدید باز می شود.در یک برگه جدید باز می شود. یا در کنفرانس های تحلیل کسب و کار شرکت کنیددر یک برگه جدید باز می شود.در یک برگه جدید باز می شود. به عنوان مثال، اگر شما یک یادگیرنده مادام العمر شوید – که منجر به عملکرد خوب در تجزیه و تحلیل کسب و کار می شود. شما همچنین با داشتن دانش به روزتر به متمایز شدن خود از سایر نامزدهای بالقوه کمک خواهید کرد.



دیدگاهتان را بنویسید