چرا خودروسازان آمریکایی در چین شکست می خورند؟


CNBC داستان را دارد.

خودروسازان دیترویت، مانند جنرال موتورز، پس از اینکه این کشور آسیایی بازار خودروی خود را به روی شرکت های خارجی در دهه 1980 باز کرد، با فروش خودرو به مصرف کنندگان چینی به ثروت زیادی دست یافتند. اما دوران خوب به پایان رسیده است، زیرا شرکت های چینی با شرکت های خارجی که زمانی تجارت خودرو را به آنها آموزش می دادند، عقب می افتند. نام‌های برجسته‌ای مانند BYD، Geely و Great Wall اکنون محصولات رقابتی جهانی را تولید می‌کنند و بسیاری از شرکت‌های با پیشینه فنی نیز وارد این صنعت می‌شوند، از جمله Li Auto، XPeng، Nio، Xiaomi، Huawei، Baidu، Tencent و Alibaba. جوینت ونچر جیپ قبلاً ورشکست شده است و یک تحلیلگر صنعت گفت که انتظار دارد فورد و جنرال موتورز در پنج سال آینده به همراه سایر شرکت ها مانند هیوندای، کیا و نیسان از کشور خارج شوند.

دیدگاهتان را بنویسید