چگونه ظرفیت تحلیل کسب و کار را ایجاد کنیم


این جلسه با ارائه از استیو دانبی، رئیس تجزیه و تحلیل تجاری در Prudential، و به‌روزرسانی IIBA از مارتین، فرمت معمول را دنبال کرد.

ارائه در جلسه قبل با توزیع یک پرسشنامه (که 30 سازمان به آن پاسخ دادند) برای تعیین وضعیت بازی انجام شد. قابلیت تحلیل کسب و کار در سازمان های دیگر

استیو توضیح داد که چگونه مسئولیت ایجاد قابلیت تجزیه و تحلیل تجاری در Prudential را بر عهده دارد. Prudential یک تابع تغییر مرکزی دارد که خارج از تابع IT وجود دارد اما به عملیات گروهی گزارش می دهد. استیو به رئیس تابع تغییر مرکزی گزارش می دهد.

از 6 موقعیت مختلف تشکیل شده است که هر یک ایده خاص خود را از نقش تحلیلگران تجاری و مدیران پروژه دارند.

او توضیح داد که چالش او این است که واحد را مستقل از فناوری اطلاعات نگه دارد تا به عنوان یک قابلیت تجاری و جدا از تجارت باقی بماند تا کارمندان «بومی» نشوند!

از او در مورد رابطه با هر واحد راهبردی سؤال شد و توضیح داد که چگونه یک گروه راهبردی مرکزی وجود دارد که آنها با آنها ارتباط دارند، اما اذعان داشت که این حوزه ای است که نیاز به بهبود دارد.

مقداری فراهم کرد نتایج نظرسنجی این نشان داد که تجزیه و تحلیل کسب و کار چگونه در سازمان های دیگر قرار می گیرد – یافته های کلیدی این بود که 58٪ بخشی از عملکرد فناوری اطلاعات و 26٪ بخشی از عملکرد تغییر مرکزی بودند. او برخی اظهارات را برای به چالش کشیدن برخی از مدل های جایگزین بیان کرد:

اگر بخشی از واحد فناوری اطلاعات است، چگونه می توان ما را در نظر گرفت یک شغل تحلیلگران

اگر غیرمتمرکز نباشد چگونه می‌توانیم از ثبات عملکرد اطمینان حاصل کنیم؟

اگر رئیس تجزیه و تحلیل کسب و کار وجود نداشته باشد، چه کسی تصمیم می گیرد؟ تجزیه و تحلیل کسب و کار اولویت ها؟

چند مدل دیگر از جمله مرکز تعالی ذکر و بحث شد. استیو توضیح داد که چگونه ادعا نمی کند که این بهترین مدل است، بلکه صرفاً تلاش می کند تا بحث در مورد این موضوع را تحریک کند.

برخی از سازمان ها ممکن است تصمیم بگیرند که قابلیت های تجزیه و تحلیل کسب و کار خود را در خارج از کشور ارائه دهنددر یک برگه جدید باز می شود.در یک برگه جدید باز می شود.، اما حضور در ساحل و نزدیک بودن به کاربران و مشتریان دلیلی بر این دارد که تحلیلگران تجاری نزدیک به محل شرکت و نزدیک بودن به مشتریان و کاربران باشند.

شروع به استفاده از ظرفیت معاملاتی کنید

استیو در ادامه اولویت‌های اولیه برای ایجاد قابلیت تحلیل کسب‌وکار را شرح داد که عبارتند از:

زمینه های اصلی که آنها همچنان روی آنها تمرکز می کنند عبارتند از:

  • نقش؛
  • مهارت ها؛
  • جامعه؛
  • زندگی حرفه ای؛
  • پشتیبانی زیرساخت.

آنها اهداف روشنی را برای هر حوزه تعیین کردند که شامل چشم انداز، اقدامات، موقعیت فعلی، هدف پایان سال، ابتکارات خاص و قهرمان بود.

استیو یکی از مشکلات تاریخی در سازمان خود را با بخشی از پلی‌فیلیا ذکر کرد – به عبارت دیگر، تحلیلگر کسب‌وکار برای تناسب با شکاف تغییر می‌کند، چه کسب‌وکار، چه فناوری یا مدیریت پروژه.

از استیو پرسیده شد که چگونه موفقیت را می سنجد؟ و او در مورد این حقیقت صادق بود که در ابتدا معیاری بسیار غیرعلمی داشت که صرفاً اینکه آیا CM خوشحال است یا خیر. او سپس توضیح داد که چگونه معیارهای پروژه (در حال حاضر) بسیار ضعیف هستند و تمایل دارند بر اساس ادراکات بدون معیارهای صریح باشند.

این نشان داد که چگونه انتظارات، تجربیات و ترجیحات افراد مختلف در رابطه با این نقش را می‌توان برای پوشش طیفی از تمرکز فرآیند کسب‌وکار تا تمرکز بر سیستم‌های فناوری اطلاعات گسترش داد. همچنین مجموعه‌ای از مهارت‌ها وجود دارد که در آن افراد مبتکرتر هستند و مشکلات کسب‌وکار را حل می‌کنند که شبیه به تفسیر نقش مشاوره‌ای است.

را نتایج نظرسنجی موارد زیر را نشان داد:

  • 53٪ – اسناد مورد نیاز برای کارشناسان IT یا سیستم؛
  • 29% – راه حل های نوآورانه را شناسایی کنید.
  • 39٪ – بهبود فرآیند.

ممکن است متوجه شوید که این مقدار بیش از 100٪ است زیرا برخی از شرکت کنندگان بیش از یک پاسخ ارائه کردند.

استیو توضیح داد که چگونه همه تحلیلگران تجاری Prudential توانستند به اعتبار ISEB دست یابند. آنها اخیراً تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی را تکمیل کردند و به این نتیجه رسیدند که باید مهارت های مشاوره خود را بهبود بخشند و شروع به درک معماری سرویس گرا کنند.

جامعه تحلیل کسب و کار را درگیر کنید

استیو توضیح داد که چگونه از مشارکت اکثریت تیم اطمینان حاصل کرد و جلسات تجزیه و تحلیل کسب و کار را برگزار کرد. این تعامل زمانی که تحلیلگران کسب و کار مزایای آن را دیدند، انگیزه ایجاد کرد. در غیر این صورت، این خطر وجود دارد که تحلیلگران تجاری در برنامه های بزرگ غوطه ور شوند یا از مشاوره گرفتن برای جلوگیری از نادان جلوه دادن خودداری کنند.

یک مسیر شغلی روشن را فعال کنید

استیو توضیح داد که چگونه یک مسیر شغلی روشن با چهار سطح از توانایی ها و انتظارات روشن از آنچه برای هر سطح لازم است ایجاد شد. او به خصوص از این مدل و اینکه چگونه توانسته بود بدون نیاز به تغییر از زمان پیدایش خود زنده بماند، خوشحال بود. این حس غرور را در جامعه و به عنوان یک تحلیلگر تجاری القا می کند.

شامل زیرساخت های پشتیبانی

استیو اذعان کرد که کمترین پیشرفت در زیرساخت های پشتیبانی بوده است. این شرکت آن را از IT به ارث برد و به عنوان “به اندازه کافی خوب” در نظر گرفته شد. فرآیندهای ارزیابی و تضمین کیفیت معرفی شده اند. پیشرفت هایی در مدیریت دانش با استفاده از اینترانت حاصل شده است، اما تلاش بیشتری لازم است.

به طور کلی، نمایش جالب بود، زیرا یک داستان واقعی را نشان می داد که نشان می داد کارها واقعا چگونه انجام می شوند. استیو مجری جذابی بود و محتوا ترکیبی جالب از تجربیات دست اول او با بحث سالم در مورد نحوه عملکرد واقعی چیزها از تجربیات دیگران بود. من مطمئن هستم که استیو موافق است که این یک کار در حال پیشرفت با پتانسیل بهبود است، اگرچه مطالعه موردی بسیار جالبی است.

استیو موافقت کرد در مصاحبه شرکت کند.



دیدگاهتان را بنویسید